joi, 8 august 2013

Dumnezeu drăguţul














e atâta linişte în mine de-mi aud clipocitul sângelui
în care mi se scaldă toţi adormiţii neamului
din când în când, ei mi se-aşază pe mal şi-mi cântă un cântec de leagăn
un fel de „taci cu mama, lască trece”
eu le povestesc despre fricile mele
cum nicio spaimă nu-mi seamănă una cu cealaltă
şi dau din cap cum că ştiu
în zori, le aranjez costumele negre, îi sărut prelung pe frunte şi le spun că mi-e dor
ştiţi, eu sunt casa voastră
în stânga, la intrare, sângele meu, în dreapta, apă de ploaie, vedere la cer
eu mai plec uneori la târg să cumpăr flori şi cireşe pentru toartele cănilor
şi-atunci îmi place să vă văd în poartă, în rând, gătiţi
cum îmi faceţi cu mâna până la capătul uliţei
din când în când, mă întorc şi îmi flutur şi eu braţele în aer
sunt din nou copil
am cozi împletite, picioare împleticite şi-un pumn de zarzăre
cu fiece zi vă simt mai aproape
zâmbesc şi aştept
în mine o voce sfioasă:
„un pahar cu apă, maică, un pahar cu apă”
m-aud spunând:
mi-e sete

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu